Over Gaston

13.11.19

Zes maanden geleden ontdekten we een initiatief binnen de verzekeringssector dat volledig in onze kraam paste: de Vivium Digital Awards. Vivium nam als verzekeringsmaatschappij de leiding in de sector om makelaars te ondersteunen in hun digitale evolutie. Enerzijds door te laten zien wat er leeft in de Belgische markt, anderzijds door beloftevolle initiatieven en projecten een (financieel) duwtje in de rug te geven. Voor Vivium blijft de makelaar immers de belangrijkste motor in de verzekeringswereld. Verder leerden we van digitaal visionair Jo Caudron dat digitalisatie niet noodzakelijk de vijand is maar eerder een positieve evolutie die een tweede adem kan betekenen voor de verzekeringsmakelaar. Iets waar wij bij grust ook steevast in geloven.

Terug naar het begin

Naast de andere zeventig inzendingen dienden wij ook ons eigen digitaal project in: de grust-app. Een app die peilt naar jouw behoeftes en leidt tot meer persoonlijk advies. Het was een heel leuke verrassing dat ons project werd uitgekozen als één van de twaalf finalisten. In onze categorie klantentevredenheid werden drie projecten geselecteerd die het tegen elkaar moesten opnemen. Het beloofde alleszins een spannende uitreiking te worden op 15 oktober.

Een app die peilt naar jouw behoeftes en leidt tot meer persoonlijk advies.

Ons project

We ontwikkelden een laagdrempelige applicatie waarmee klanten snel en op eigen houtje een goede eerste indruk krijgen over hun persoonlijke situatie met betrekking tot beschermen, sparen en financieren. Daarvoor riepen we Gaston in het leven: een vrolijke mascotte die de gebruikers van de applicatie wegwijs maakt.

Proactiever op maat adviseren

Op enkele minuten tijd realiseert de app een eerste behoefteanalyse. De tool ziet er uit als een WhatsApp-conversatie en als gebruiker word je begeleid door Gaston van grust. Aan de hand van de antwoorden op de cruciale vragen krijgt de makelaar een duidelijker, scherper beeld van de klant – particulier of zelfstandige – en kan er veel beter op maat geadviseerd worden. De app stelt gedetailleerde vragen die vaak over het hoofd gezien worden tijdens een gesprek. Of uitdagende vragen die tijdens een gesprek vaak vermeden worden.

Op het einde van de rit geeft de applicatie de klant ook een score. Een score die we samen kunnen optimaliseren. Zo toont een score van 60% dat er voor de makelaar nog werk aan de winkel is én dat er voor de klant nog flink wat ruimte is voor optimalisatie. En samen kunnen we voor de volle 100% gaan!

Dankzij de antwoorden die de app oplevert, kunnen we gerichter advies geven. We zijn immers al voor het eerste gesprek op de hoogte van je persoonlijke situatie en kunnen zo anticiperen op de pijnpunten die de app aan het licht bracht. Kortom, een digitalisatie die er voor zorgt dat we als gruststeller extra tijd hebben om te doen wat we graag doen en waar we goed in zijn: mensen financieel gezond houden en hun risico’s indekken, met eerlijk en persoonlijk advies.

Finalist meest beloftevol initiatief klantentevredenheid

Onze ambitie lag hoog maar jammer genoeg konden we de hoofdprijs niet in de wacht slepen. We zijn alleszins heel trots dat we het tot finalist geschopt hebben. Dit geeft ons extra motivatie om onze inspanningen verder te zetten en de verzekeringsmakelaar verder op het digitale pad te zetten. Een van de pijlers waar we met groep grust stevig op inzetten om de toekomst van de makelaar te verzekeren.

Meer weten over de app? Je kan grust al eens babbelen met Gaston via www.grust.app.
Dat kan op je desktop, maar de beste ervaring heb je op een mobiel toestel.

Met gruste groet,

Anouchka Lenglez
netwerkmanager groep grust

 

Over Gaston